Opleiding : Kanban, methode implementeren in IT

Kanban, methode implementeren in IT




Kanban, een methode die oorspronkelijk in de Japanse industrie werd toegepast om "de voorraden zo nauwkeurig mogelijk te dimensioneren", wordt steeds meer gebruikt om processen te verbeteren of projecten en producten te beheren in een pullsysteem. Deze cursus geeft u inzicht in de rollen, tools en praktijken die bij deze methode horen.


INTER
INTRA
OP MAAT

Praktijkcursus ter plaatse of via klasverband op afstand

Ref. ANB
  2d - 14u00
Prijs : Neem contact met ons op




Kanban, een methode die oorspronkelijk in de Japanse industrie werd toegepast om "de voorraden zo nauwkeurig mogelijk te dimensioneren", wordt steeds meer gebruikt om processen te verbeteren of projecten en producten te beheren in een pullsysteem. Deze cursus geeft u inzicht in de rollen, tools en praktijken die bij deze methode horen.


Pedagogische doelstellingen
Aan het einde van de training is de deelnemer in staat om:
De basisprincipes van Kanban kennen
Begrijpen wat een Kanban systeem is
De tools van Kanban beheersen voor IT
Kanban implementeren voor IT

Doelgroep
Managers van informatiesystemen, afdelingshoofden die processen willen rationaliseren, projectleiders, opdrachtgevers en projectleiders, productmanagers, kwaliteitsmanagers.

Voorafgaande vereisten
Aucune connaissance particulière.

Opleidingsprogramma

1
Kanban ontdekken

  • Geschiedenis en positionering van Kanban.
  • Agile, scrum, XP, Lean, CMMi, Waterfall? Waar en wat is de positie van Kanban ten opzichte van deze andere methodes?
  • Informatica, marketing, verkoop: waar en hoe Kanban positioneren?
  • Producten, projecten, processen, TMA: waar en hoe Kanban positioneren?
Praktisch werk
Workshop over het pullsysteem.

2
Implementatie van een Kanban-systeem

  • Concepten. Algemene presentatie van een Kanban systeem.
  • De tools van visueel management.
  • Rollen, evenementen en belangrijke vergaderingen.
  • Tools van Kanban: werklimiet, "Cumulative Flow Chart", definitie van de regels van de processen, pullsysteem, enz.
  • De verschillende elementen van Kanban.
Praktisch werk
Workshop visuele managementelementen met Kanban.

3
Workshop Kanban

  • Via een challenge tussen teams: zoveel mogelijk waarde creëren door gebruik te maken van Kanban.
  • Implementatie van Kanban: werklimiet, pullsysteem, beheer van noodsituaties, enz.
  • Supervisie en planning van het systeem met "Cumulative Flow Charts".
  • Maar waar zijn de schattingen gebleven?
Rollenspel
Kanban spel met gebruik van de belangrijkste elementen van een Kanban.

4
Focus op gerelateerde praktijken

  • De uitdrukking van de behoefte in Kanban.
  • In kaart brengen en efficiëntie van waardeschepping. Uitvoering van een workshop "Value Stream Mapping".
  • De dagelijkse en terugkerende vergaderingen.
  • De vergaderingen voor continue verbetering.
Praktisch werk
In kaart brengen van de processen en verbetering van de waarde. Workshops rond het organiseren van vergaderingen met Kanban.

5
Uitbreiding van Kanban

  • Leiderschap met Kanban.
  • De organisatie van het management met Kanban. De kernpunten.
  • Bewustmaking van de teams. De pullsystemen.
  • Kanban in de onderneming. Het sturen van verandering op grote schaal.
Groepsdiscussie
Het begrip leiderschap. Een workshop om na te denken over de rol van de leiders in Kanban.


Feedback van klanten
4,1 / 5
De feedback van klanten is afkomstig van eindevaluaties na de opleiding. De score wordt berekend op basis van alle evaluaties die minder dan 12 maanden oud zijn. Alleen die met een tekstcommentaar worden weergegeven.


Data en plaats
Selecteer uw locatie of kies voor de les op afstand en kies vervolgens uw datum.
Klas op afstand