1
De basisbeginselen van de Swift-taal
- Variabelen, constanten, tuples, strings.
- De optie en het beheer ervan, uitgepakt.
- Operators en controlestructuren.
- Afsluitingen en functies.
- Klassen, structuren, opsommingen, eigenschappen.
- Overerving en protocollen.
- De architectuur van een mobiele applicatie geschreven in Swift.
Praktisch werk
Implementatie van Swift-concepten.
2
Het ontwikkel-ecosysteem voor mobiele apparaten van Apple
- XCode, de Builder-interface en de verschillende beschikbare tools.
- De debugger.
- Meetinstrumenten: instrumenten.
- Het Apple ontwikkelaarsportaal.
- Een krachtige applicatie optimaliseren en implementeren.
Praktisch werk
Implementatie met Swift en Interface Builder (UI).
3
Een grafische interface ontwerpen en bouwen
- Architectuur, geheugen, stroomverbruik en modi (Achtergrond, Voorgrond).
- AppDelegate: levenscyclus en werking.
- Interface Builder: storyboards en segmenten.
- Navigatiecontroller, TableView-controller, CollectionView-controller.
- Tabbalkbesturing: creatie en implementatie.
- Weergavebeheer: UIView, beschikbare widgets.
- Tekenen in weergaven en animaties.
Praktisch werk
Implementatie van concepten over segmenten, TableView Controller (lijsten).
4
Gebaren
- Gebaren in de weergave.
- Gebaren in de simulator: gebruik en beperkingen.
- Gebaren toevoegen met Interface Builder, via code.
Praktisch werk
Implementatie van verschillende bewegingen in een controller.
5
Het netwerk en webservices, die gegevens uitwisselen met een server
- Beheer van pushmeldingen.
- Asynchroon met Grand Central Dispatch.
- Beheer Web Services-oproepen in JSON.
- Serialisatie en deserialisatie in JSON-indeling.
- Organisatie van gegevens.
- Voorkeuren en bestanden beheren in de zandbak.
- ORM: creëren van datamodellen, implementatie.
Praktisch werk
Webservices in JSON en bronnen op het internet aanroepen. Gegevens beheren met CoreData.
6
Geolocatie-API en geocodering
- Geolocatie via GPS en netwerk.
- Basisarchitectuur: CLLocationManager en beveiliging.
- Implementatie van geolocatie.
- Foutenbeheer.
Praktisch werk
Implementatie van geolocatie.
7
Swift en Objective-C interactie
- Inheritantie, syntaxis en gegevenstypes: vergelijking.
- Speciale punten en beperkingen.
8
Inleiding tot SwiftUI
- SwiftUI en XCode.
- Weergaven maken.
- Beheer van rapporten en gedeelde gegevens.
- Beheer van lijsten en navigatie.
- Gebaren, animaties en overgangen.
- UIViewControllers en SwiftUI.
Praktisch werk
Maak een project met aangepaste weergaven, meervoudige weergaven en lijstweergaven.