Opleiding : Effectieve feedback geven, praktische workshop

een echte motivator

Effectieve feedback geven, praktische workshop

een echte motivator



Feedback is een nuttig instrument voor elke manager die zich inzet voor de ontwikkeling van zijn of haar personeel. Het is een krachtig communicatiemiddel. Deze eendaagse cursus focust vooral op experimenteren en wordt onderbroken door operationele methodologische input om de dagelijkse praktijk van feedback aan te moedigen.


INTER
INTRA
OP MAAT

Praktijkcursus ter plaatse of via klasverband op afstand

Ref. FBC
  1d - 7u00
Prijs : Neem contact met ons op




Feedback is een nuttig instrument voor elke manager die zich inzet voor de ontwikkeling van zijn of haar personeel. Het is een krachtig communicatiemiddel. Deze eendaagse cursus focust vooral op experimenteren en wordt onderbroken door operationele methodologische input om de dagelijkse praktijk van feedback aan te moedigen.


Pedagogische doelstellingen
Aan het einde van de training is de deelnemer in staat om:
De doelstellingen en voordelen van feedback integreren
De voorwaarden en procedures kennen voor succesvolle en effectieve feedback
Oefenen en ontwikkelen van constructieve positieve en kritische feedback
Houd rekening met de reacties van degenen met wie u te maken hebt

Doelgroep
Managers of iedereen die opbouwende positieve en kritische feedback wil geven.

Voorafgaande vereisten
Geen speciale kennis vereist.

Praktische modaliteiten
Leer methodes
Rollenspel, casestudies, groeps- en subgroepdiscussies.

Opleidingsprogramma

1
Het doel en de doelstellingen van feedback verduidelijken

  • Verduidelijk wat feedback is en wat het niet is.
  • Identificeer het nut van positieve en kritische feedback voor elke speler.
  • Het integreren van de feedbacklus: intentie-actie-effect.
  • Ontdek de drie doelstellingen van feedback.
Groepsdiscussie
Werk in subgroepen: productie over het nut van feedback voor alle spelers.

2
Versterkende of positieve feedback geven en ontvangen.

  • De juiste contexten voor feedback identificeren.
  • Het belang van herkenningstekens begrijpen.
  • De belangrijkste elementen waarmee rekening moet worden gehouden als feedback constructief moet zijn: timing, vorm, elementen van de boodschap.
  • De impact van feitelijke elementen begrijpen.
  • Reageer op positieve feedback en weet hoe u die moet ontvangen.
Rollenspel
Positieve feedbackboodschappen ontwikkelen op basis van levensechte situaties en rollenspellen. Input van de trainer.

3
Emoties herkennen in feedback

  • Ken de drie registers van communicatie.
  • Accepteer de plaats en het nut van emoties in feedback.
  • Identificeer situaties waarin feedback moet worden uitgesteld.
  • Identificeer uw emoties.
  • Uw eigen emoties en die van anderen accepteren.
Rollenspel
Individuele reflectie: identificeer uw emoties en hun impact.

4
Kritische en opbouwende feedback geven

  • Verduidelijk uw boodschap en wees feitelijk.
  • Accepteer reacties op een assertieve manier.
  • Ga in twee fasen te werk om vertrouwen en acceptatie te creëren.
  • Contract effectief.
  • Stel een persoonlijk actieplan op: neem maatregelen om feedback in u dagelijks leven te integreren.
Rollenspel
In subgroepen: opstellen van feedbackberichten op basis van echte situaties en rollenspeloefeningen. Feedback van observatoren op de rollenspellen. Input van de trainer.


Feedback van klanten
4,7 / 5
De feedback van klanten is afkomstig van eindevaluaties na de opleiding. De score wordt berekend op basis van alle evaluaties die minder dan 12 maanden oud zijn. Alleen die met een tekstcommentaar worden weergegeven.


Data en plaats
Selecteer uw locatie of kies voor de les op afstand en kies vervolgens uw datum.
Klas op afstand