Opleiding : Verkoopteams leiden en motiveren

Verkoopteams leiden en motiveren




In deze cursus leert u hoe u structuur aanbrengt in uw praktijk door operationele managementtools aan te schaffen, hoe u uw verkoopteam energie geeft en motiveert, hoe u verkoopdoelstellingen definieert en vertaalt in individuele en teamactieplannen, en hoe u uw personeel vooruit helpt.


INTER
INTRA
OP MAAT

Praktijkcursus ter plaatse of via klasverband op afstand

Ref. MEC
  3d - 21u00
Prijs : Neem contact met ons op




In deze cursus leert u hoe u structuur aanbrengt in uw praktijk door operationele managementtools aan te schaffen, hoe u uw verkoopteam energie geeft en motiveert, hoe u verkoopdoelstellingen definieert en vertaalt in individuele en teamactieplannen, en hoe u uw personeel vooruit helpt.


Pedagogische doelstellingen
Aan het einde van de training is de deelnemer in staat om:
Communicatietechnieken en managementvaardigheden onder de knie krijgen
Stel motiverende doelen en motiveer elke verkoper
Praktische ondersteuning bieden aan verkoopmedewerkers bij het behalen van hun doelstellingen
Tools ontwikkelen om verkoopactiviteiten te beoordelen en te beheren

Doelgroep
Sales executives en managers, sales managers.

Voorafgaande vereisten
Commerciële ervaring. Een managementfunctie bekleden of op het punt staan een nieuwe functie te aanvaarden.

Praktische modaliteiten
Praktisch werk
Training geïllustreerd met talloze tests, praktijkcases, checklists en dashboards, gebaseerd op echte cases, waaronder die van de deelnemers.

Opleidingsprogramma

1
Ken uzelf beter om beter te managen

  • Zelfevaluatie: u managementstijl bepalen. Reflecteren op u werk. Uw leiderschapsvaardigheden ontwikkelen.
Oefening
Zelfevaluatie en ontwikkeling van een Management Actie Plan.

2
Beheersing van managementtools

  • De sleutels tot effectief management.
  • De waarde van u team vergroten door actief luisteren.
  • Effectieve werving van verkooppersoneel.
Oefening
Intensieve training in actief luisteren.

3
Effectieve één-op-één gesprekken voeren

  • Een gesprek voeren om een verkoper te motiveren.
  • Management met doelstellingen.
  • Het individuele actieplan.
  • Het beoordelingsgesprek: technieken en methoden.
Oefening
Intensieve interviewtraining.

4
Prestaties beoordelen

  • Valideer de overeenkomst tussen de verworven vaardigheden en de vereiste vaardigheden.
  • Benchmarks voor het aanpassen van u managementstijl aan elke verkoper.
  • Het individuele observatieraster, het collectieve diagnoseraster.
Oefening
Iedereen maakt zijn eigen individuele observatieraster.

5
Verkoopmotivatie verhogen

  • Elke verkoper analyseren: motivaties, vaardigheden en behaalde resultaten. Motiverende taken organiseren en toewijzen.
  • Teamgeest ontwikkelen.
Oefening
Checklist met meer dan dertig motiverende acties.

6
Ondersteuning in het veld

  • Een cultuur van coaching, begeleiding, training, enz. ontwikkelen.
  • Verschillende soorten bezoeken. Duur. Frequentie van bezoeken.
  • Evaluatieroosters en corrigerende maatregelen opstellen.
Oefening
Simulatie van ondersteuning in het veld.

7
Omgaan met conflictsituaties

  • Omgaan met demotivatie. Onpopulaire beslissingen nemen en ze communiceren.
Oefening
Intensieve training in conflictoplossing.

8
Operationele plannen opstellen

  • Uw Sales Action Plan (SAP) ontwerpen.
  • De dagelijkse werkzaamheden organiseren.
  • Energieke teamvergaderingen leiden. Een vergadering voorbereiden. Omgaan met verschillende persoonlijkheden.
Oefening
Elke deelnemer bouwt zijn eigen CAP. Een programma van motiverende bijeenkomsten voorbereiden.


Feedback van klanten
4,8 / 5
De feedback van klanten is afkomstig van eindevaluaties na de opleiding. De score wordt berekend op basis van alle evaluaties die minder dan 12 maanden oud zijn. Alleen die met een tekstcommentaar worden weergegeven.


Data en plaats
Selecteer uw locatie of kies voor de les op afstand en kies vervolgens uw datum.
Klas op afstand