Opleiding : Webmarketing, de grondbeginselen

Webmarketing, de grondbeginselen




Multichannel strategie, SEO, social media, brand content of inbound marketing: digitale marketing of webmarketing biedt tal van ontwikkelingskansen voor de onderneming. Deze opleiding geeft u de sleutels in handen om alle onderdelen van digitale marketing te begrijpen en stelt u in staat de effecten van deze verschillende hefbomen op de prestaties van de onderneming te meten. U zult ook zien hoe u efficiënte cross-channelstrategieën kunt creëren en beheren.


INTER
INTRA
OP MAAT

Praktijkcursus ter plaatse of via klasverband op afstand

Ref. MFW
  3d - 21u00
Prijs : Neem contact met ons op




Multichannel strategie, SEO, social media, brand content of inbound marketing: digitale marketing of webmarketing biedt tal van ontwikkelingskansen voor de onderneming. Deze opleiding geeft u de sleutels in handen om alle onderdelen van digitale marketing te begrijpen en stelt u in staat de effecten van deze verschillende hefbomen op de prestaties van de onderneming te meten. U zult ook zien hoe u efficiënte cross-channelstrategieën kunt creëren en beheren.


Pedagogische doelstellingen
Aan het einde van de training is de deelnemer in staat om:
Begrijpen van de evolutie van digitale marketing
Meten van de strategische uitdagingen in verband met de digitale wereld
De belangrijkste concepten en termen met betrekking tot digitale marketing identificeren
Kennis van de belangrijkste instrumenten die worden ingezet om een digitale strategie uit te voeren
Verkeer naar uw website genereren
Kennis van de belangrijkste indicatoren om uw digitale strategie te beheren

Doelgroep
Marketing of e-commerce managers, sales managers, communicatiemanagers, productmanagers.

Voorafgaande vereisten
Kennis van de grondbeginselen van het Web.

Certificatie
La certification DiGiTT® est en option lors de l’inscription à cette formation et s’articule en 3 étapes : le passage d’un Diag® avant la formation, l’accès à une digithèque permettant l’apprentissage des concepts et notions pour chaque compétence digitale, puis le passage de l’examen de certification. Celui-ci se compose d’un test de 90 min disponible en anglais et en français. Le résultat atteste de votre niveau de compétences sur 1000 points (débutant, intermédiaire, avancé, expert). Le seul suivi de la cette formation ne constitue pas un élément suffisant pour garantir un score maximum à l’examen. La planification de ce dernier et son passage s’effectuent en ligne dans les 4 semaines qui suivent le début de votre session.

Praktische modaliteiten
Praktisch werk
Theoretische bijdragen en praktische oefeningen. Casestudies en feedback.

Opleidingsprogramma

1
Een balans opmaken van digitale marketing en e-commerce

  • Inzicht in de evolutie van het web: van Web 1.0 tot het internet der dingen.
  • Een balans opmaken van de interneteconomie.
  • Kennis van de belangrijkste cijfers en trends in e-commerce.
  • De organisatie van de moderne digitale onderneming begrijpen.
  • Kennismaking met de verschillende businessmodellen van het Web.
  • Meten van de uitdagingen van de overgang van single-channel naar omnichannel.
  • De nieuwe concepten assimileren: Category Management, Trade Marketing...
  • Beheersen van de POEM-strategie (Paid, Owned, Earned Media).
Workshop storytelling
Stand van zaken van Webmarketing in de bedrijven van de deelnemers.

2
De klant centraal plaatsen in de digitale strategie

  • De nieuwe gedragingen en motivaties van internetgebruikers begrijpen.
  • Begrijpen van de overgang van het transactionele model naar het relationele model.
  • Content produceren om klanten aan te trekken: Inbound Marketing.
  • De klant tot een merkambassadeur transformeren: de Sherpa-strategie.
  • Nieuwe strategische ruimten creëren: de Blue Ocean Strategy (blauwe-oceaan-strategie).
  • De nieuwe uitdagingen van de klantrelatie met e-CRM begrijpen
  • De klantgegevens gebruiken met Big Data en Smart Data.
  • Een balans opmaken van de e-CRM-tools.
  • De impact van de e-reputatie op de e-commerce meten.
  • Het gebruik door de klant vergemakkelijken: de basisprincipes van UX Design.
Casestudy
Studie van het relationele model van een e-commercebedrijf.

3
Uw e-communicatie optimaliseren

  • Persona's creëren om uw verschillende doelgroepen te identificeren.
  • Kennis van de componenten van merkbinding.
  • Storytelling integreren in uw digitale marketing.
  • Kennis van de verschillende reclameformats in het digitale tijdperk.
  • Schrijven voor het web: de grondbeginselen om gelezen en gezien te worden.
  • Uw imago op het web controleren: de verschillende beschikbare hulpmiddelen.
  • De verschillende rollen van de sociale media voor het bedrijf identificeren.
  • De community ten dienste stellen van de groei met buzz marketing en growth hacking.
  • Begrijpen van de voordelen van Picture marketing met Pinterest of Instagram.
Rollenspel
Ontwikkeling van een buzz marketingstrategie.

4
Implementeren van een efficiënte omnichannel-strategie.

  • Zoekmachineoptimalisatie, de eerste hefboom voor groei van de e-commerce.
  • Begrijpen van de formule SEM = SEO + SEA + SMO.
  • Verbeteren van de natuurlijke zoekmachineoptimalisatie.
  • Efficiënt gebruikmaken van Google Adwords.
  • Een affiliate campagne opzetten.
  • Uw Content Marketing diversifiëren: blogs, witboeken...
  • Retargeting gebruiken als conversietool.
  • Kennis van de beste praktijken voor e-mailing en nieuwsbrieven.
  • Partnerschappen opzetten: een win-winstrategie.
  • Omzet genereren in de verkooppunten: Web-to-Store, Web-in-Store...
Praktisch werk
Een effectieve e-mailing/nieuwsbriefcampagne creëren.

5
De bijdrage van nieuwe technologieën in de digitale strategie meten

  • Een balans opmaken van het gebruik van sociale netwerken.
  • De netwerken kiezen volgens de doelstellingen.
  • Gericht reclame maken op sociale netwerken met Facebook Ads.
  • Informatie verspreiden via video.
  • Begrijpen van de uitdagingen van M-commerce en M-marketing.
  • De voordelen van responsieve apps en websites visualiseren.
  • Het belang van geolokalisatie en geofencing voor merken begrijpen.
  • De uitdagingen van het internet der dingen voor het bedrijf meten.
  • Kennismaken met enkele opkomende technologieën en hun effecten op de onderneming van morgen.
Praktisch werk
Creatie of optimalisatie van Facebook- en LinkedIn-pagina's.

6
Een digitaal marketingplan opzetten

  • Digitale technologie integreren in de globale strategie van de onderneming.
  • De "Value proposition" van het bedrijf definiëren.
  • De doelstellingen definiëren: acquisitie, loyaliteit, imago...
  • Kennis van de voordelen en beste praktijken van de marketplaces.
  • Een omnichannel marketingplan creëren.
  • Webmarketingacties en -campagnes plannen.
  • De sociale netwerken beheren: de rol en instrumenten van de community manager.
Rollenspel
Ontwikkeling van een multichannel marketingplan.

7
Meten en analyseren van de prestaties van de digitale marketing

  • De Key Performance Indicators (KPI) bepalen.
  • Kennis van het tracking-principe.
  • Gebruik van meetinstrumenten: Google Analytics, Omniture...
  • De prestaties van de sociale netwerken meten.
  • De beoordelingen, posts en opmerkingen van gebruikers beheren.
  • Kennis van de belangrijkste indicatoren van e-mailing.
  • De ROI (Return On Investment/Return On Influence) van uw acties meten.
  • Een typedashboard van de digitale technologie creëren.
  • De SEO-prestaties van concurrenten meten en analyseren.
Demonstratie
Gebruik van SEMRush, een tool om de SEO-prestaties van concurrenten te analyseren.


Feedback van klanten
4,1 / 5
De feedback van klanten is afkomstig van eindevaluaties na de opleiding. De score wordt berekend op basis van alle evaluaties die minder dan 12 maanden oud zijn. Alleen die met een tekstcommentaar worden weergegeven.


Data en plaats
Selecteer uw locatie of kies voor de les op afstand en kies vervolgens uw datum.
Klas op afstand