Opleiding : Het werk van uw team organiseren

Het werk van uw team organiseren




Een goede werkorganisatie helpt om projecten in een rustig klimaat te laten verlopen. Het plannen en opvolgen van activiteiten is een belangrijke hefboom voor motivatie en productiviteit. Deze opleiding geeft u operationele antwoorden om de vaardigheden en het potentieel van uw team te beoordelen en stelt u in staat om de prioriteiten op een efficiëntere manier te beheren.


INTER
INTRA
OP MAAT

Praktijkcursus ter plaatse of via klasverband op afstand

Ref. OTE
  2d - 14u00
Prijs : Neem contact met ons op




Een goede werkorganisatie helpt om projecten in een rustig klimaat te laten verlopen. Het plannen en opvolgen van activiteiten is een belangrijke hefboom voor motivatie en productiviteit. Deze opleiding geeft u operationele antwoorden om de vaardigheden en het potentieel van uw team te beoordelen en stelt u in staat om de prioriteiten op een efficiëntere manier te beheren.


Pedagogische doelstellingen
Aan het einde van de training is de deelnemer in staat om:
Uw eigen tijd en die van uw team indelen
Inventariseer het niveau van prioriteit en urgentie van activiteiten
Het werk van het team beheren en controleren
Assertieve communicatie gebruiken en weten hoe u nee moet zeggen
Draagvlak creëren voor beslissingen en veranderingen
Conflicten binnen het team beheren

Doelgroep
Managers, teamleiders.

Voorafgaande vereisten
Ervaring in teammanagement. Goede kennis van de basisprincipes van management.

Praktische modaliteiten
Praktisch werk
Ervaringen delen. Gefilmde en geanalyseerde rollenspellen, tests en zelfdiagnose, casestudies, enz.

Opleidingsprogramma

1
Begrijpen hoe een groep op het werk werkt

  • Groepsdynamica analyseren.
  • De verwachtingen en behoeften van de groep begrijpen.
  • Situeer de rol van het team in het bedrijf.
  • Positioneer elk individu binnen de groep.
  • Identificeer de capaciteiten van elke werknemer.
  • Verzamel criteria voor succesvol groepswerk.
  • Verschillende persoonlijkheden herkennen en beheren.
  • De visie en waarden van het bedrijf delen.
Praktisch werk
Groepspresentatiespel, reflectie op de gecreëerde dynamiek en de voordelen van groepswerk.

2
De balans opmaken van uw eigen tijdmanagement

  • Het meten van uw perceptie van en relatie met tijd.
  • Vertegenwoordig het gebruik van uw tijd.
  • Denk na over de sterke punten van uw organisatie en de tijdverspillers.
  • Kwantificeer de tijd die besteed wordt aan vergaderingen, telefoon, afspraken, reizen, enz.
  • Stel nieuwe doelen en identificeer gebieden die voor verbetering vatbaar zijn.
Praktisch werk
Beoordeel uw relatie met tijd met behulp van een zelfpositioneringsoefening.

3
Groepswerk organiseren

  • Identificeer de huidige collectieve werktijden.
  • Maak een lijst van de taken en plichten van u team.
  • Identificeer weerstand tegen tijdsoptimalisatie.
  • Teamvaardigheden analyseren.
  • Evalueer de motivatie van werknemers bij het toewijzen van activiteiten.
  • Rekening houden met individuele en collectieve behoeften bij het organiseren van activiteiten.
  • Het management aanpassen aan het maturiteitsniveau van de werknemers.
  • Evalueer het interpersoonlijke profiel van uw werknemers om tijd te besparen in discussies.
  • Een effectief delegatieplan opstellen.
Praktisch werk
Maak een lijst van de taken en plichten van uw team. Stel een delegatieplan op.

4
Prioriteit geven aan teamactiviteiten

  • Classificeer activiteiten volgens het Eisenhower-principe: belangrijk en dringend.
  • Herzie het prioriteitsniveau van activiteiten.
  • De tijd bepalen die werknemers aan taken besteden.
  • Neem de regels van een effectieve organisatie aan.
  • Gebruik planningstools.
  • Weten hoe u de taken van uw personeel in de loop van de tijd kunt organiseren.
Praktisch werk
Bepaal prioriteiten met behulp van de Eisenhower-matrix.

5
De activiteiten van uw team beheren en controleren

  • Definieer de controleregels van het team.
  • Collectieve en individuele doelstellingen bepalen met behulp van de SMART-methode.
  • Beheren met dashboards.
  • Kies monitoringindicatoren.
  • Individuele en collectieve actieplannen definiëren en formaliseren.
  • Acties na verloop van tijd opvolgen: follow-upgesprekken opzetten.
  • Geef constructieve feedback en erkenning.
  • Stimuleer behaalde en nog te behalen resultaten.
Praktisch werk
Subgroep stelt een actieplan op met SMART-doelstellingen.

6
De impact van verandering op de organisatie van het bedrijf beoordelen

  • De fasen begrijpen die betrokken zijn bij het accepteren van verandering.
  • Communiceren om u voor te bereiden op verandering.
  • De reacties van het team op verandering begrijpen.
  • Beoordeel de impact van de verandering op de organisatie van het bedrijf.
  • Het team verandering laten omarmen.
  • Verbeter uw vermogen om beslissingen uit te leggen en begrijpelijk te maken.
  • Actie ondernemen om betrokkenheid op lange termijn te behouden.
Praktisch werk
Rollenspel: communiceren en steun krijgen voor verandering. Praktische oefening over obstakels en oplossingen.

7
Uw communicatie als manager organiseren

  • Ken de basisregels van communicatie.
  • Gebruik verschillende vormen van communicatie: digitaal, vergaderingen, interviews, enz.
  • Situationeel management gebruiken om uw communicatie aan te passen.
  • Groeps- en individuele discussies organiseren.
  • Assertieve communicatie gebruiken om u leiderschap te versterken.
  • Luister actief, stel vragen en herformuleer.
  • Gebruik empathie als een bron van begrip voor uzelf en anderen.
  • Verzoeken en onderbrekingen beheren.
  • Verzoeken formuleren. "Nee" zeggen.
Praktisch werk
Gefilmde rollenspellen over communicatie: nee zeggen, assertief zijn, actief luisteren en vragen stellen, enz. Debriefing in groep.

8
Dagelijkse teamrelaties organiseren: spanningen beheren

  • Spanningen bezweren. De drie hersenen: de basis van onze reacties.
  • Uw reacties begrijpen en beheren.
  • Inzicht in de mechanismen van de dramatische driehoek.
  • Gedrag begrijpen en ermee omgaan.
  • Negatieve emoties en gedachten beheersen.
  • Uw eigen spanningen en die van uw collega's kanaliseren.
  • De stappen beheersen die nodig zijn om meningsverschillen op te lossen.
  • Anticiperen op moeilijke situaties en relaties.
Praktisch werk
Gefilmd rollenspel over omgaan met conflictueuze relaties.


Feedback van klanten
4,6 / 5
De feedback van klanten is afkomstig van eindevaluaties na de opleiding. De score wordt berekend op basis van alle evaluaties die minder dan 12 maanden oud zijn. Alleen die met een tekstcommentaar worden weergegeven.


Data en plaats
Selecteer uw locatie of kies voor de les op afstand en kies vervolgens uw datum.
Klas op afstand