Opleiding : Het beoordelingsgesprek onder de knie krijgen

problemen en mijlpalen

Het beoordelingsgesprek onder de knie krijgen

problemen en mijlpalen



Deze training stelt u in staat om de problemen te identificeren die komen kijken bij het beoordelen van u personeel, om de belangrijkste fases te ontdekken en om u het juiste gedrag eigen te maken voor een succesvol gesprek dat zowel zinvol als motiverend is.


INTER
INTRA
OP MAAT

Praktijkcursus ter plaatse of via klasverband op afstand

Ref. VEA
  2d - 14u00
Prijs : Neem contact met ons op




Deze training stelt u in staat om de problemen te identificeren die komen kijken bij het beoordelen van u personeel, om de belangrijkste fases te ontdekken en om u het juiste gedrag eigen te maken voor een succesvol gesprek dat zowel zinvol als motiverend is.


Pedagogische doelstellingen
Aan het einde van de training is de deelnemer in staat om:
De beoordelingsproblemen identificeren
Ontdek de belangrijkste fasen van het beoordelingsgesprek
Interpersoonlijke vaardigheden verwerven
Gebruik het juiste gedrag voor elke fase van het interview
Beoordelingsinstrumenten gebruiken en ontwikkelen
Voorbereiding op het professionele sollicitatiegesprek

Doelgroep
Teamleiders. Managers. Directeuren.

Voorafgaande vereisten
Geen speciale kennis vereist.

Praktische modaliteiten
Praktisch werk
Situatieoefeningen, gefilmde rollenspellen, ontwikkelen van hulpmiddelen ter ondersteuning van het beoordelingsgesprek.

Opleidingsprogramma

1
De uitdagingen van het beoordelingsgesprek

  • De basisprincipes en doelstellingen van beoordeling.
  • De voordelen voor de manager, de werknemer, de afdeling en het HR-beleid van het bedrijf.
  • Het verbeteren van teamprestaties door het ontwikkelen van vaardigheden en motivatie.

2
Fasen van het beoordelingsgesprek

  • Een effectieve beoordelingsgespreksmethode ontwikkelen.
  • De fasen van het interview begrijpen: voorbereiden, voeren, onderhandelen over doelstellingen en een persoonlijk actieplan.
  • Voorbereidings-, meet- en controle-instrumenten gebruiken.
  • Gebruik interne beoordelingsdocumenten.
Praktisch werk
Op basis van een gegeven context bereiden de deelnemers de structuur van hun beoordelingsgesprek voor.

3
De voordelen van beoordeling presenteren

  • Organiseer een bijeenkomst om de beoordelingskwesties te presenteren.
  • Begrijp de voordelen voor degenen die beoordeeld worden.
  • Stel taxateurs in staat om zich voor te bereiden.
Praktisch werk
In subgroepen bereiden de deelnemers de positionering van de vergadering voor.

4
Beoordelingsgesprekken voeren

  • Interpersoonlijke vaardigheden verwerven.
  • Gebruik het juiste gedrag in elke fase van het gesprek.
  • Luister actief.
  • Constructieve kritiek.
  • Erken succes en inspanning.
  • Autonomie begrijpen, meten en ernaar handelen.
  • Speel in op de belangrijkste drijfveren voor motivatie.
  • Stel een voortgangsplan op.
Praktisch werk
Gefilmde interviewscenario's. Oefeningen op herkenningstekens.

5
Beoordelingsinstrumenten

  • Een gids voor het stellen van de juiste vragen.
  • Voorbereiding van de beoordeelde en zelfevaluatie.
  • Het beoordelingsformulier.
Praktisch werk
Een zelfevaluatierooster maken en rollenspelen.

6
Het professionele gesprek met uw werknemer voorbereiden

  • Het verschil tussen beoordelingsgesprekken en professionele gesprekken.
  • Onderzoek de carrièreperspectieven van de werknemer.
  • Bekend zijn met de belangrijkste systemen en hulpmiddelen voor loopbaanbegeleiding.
Praktisch werk
Groepsdiscussie over de verschillen tussen het beoordelingsgesprek en het professionele gesprek.


Feedback van klanten
4,5 / 5
De feedback van klanten is afkomstig van eindevaluaties na de opleiding. De score wordt berekend op basis van alle evaluaties die minder dan 12 maanden oud zijn. Alleen die met een tekstcommentaar worden weergegeven.


Data en plaats
Selecteer uw locatie of kies voor de les op afstand en kies vervolgens uw datum.
Klas op afstand